|
Cor
12 novembre 2005
Bargalló clou les Jornades d’Intercanvi
Carlo Sechi «una oportunitat per tot els joves de l'Alguer»
«Si volem que el català serveixi per viure hem d'aconseguir que sigui una llengua simpàtica i moderna. No pot fer olor de naftalina o de passat. Ha de ser una llengua d'orgull», ha dit el conseller primer de la Generalitat de Catalunya
![]()
L’ALGUER - «Si volem que el català serveixi per viure hem d'aconseguir que sigui una llengua simpàtica i moderna. No pot fer olor de naftalina o de passat. Ha de ser una llengua d'orgull», ha dit el conseller primer de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, a l'acte de cloenda de les XIX Jornades d’Intercanvi per a Estudiants dels Països Catalans a l’Alguer, que organitza Acció Escolar del Congrés de Cultura Catalana, (AECCC) en el marc de la Campanya “el país a l’escola”. També hi han participat Carlo Sechi, director de l'Obra Cultural de l’Alguer que considera «una oportunitat per tot els joves de l'Alguer, la més perifèrica de les terres de parla catalana, el participar conjuntament amb tots els joves que parlen la mateixa llengua en una trobada com aquesta». Per Joan Amorós, president d'AECCC ha agraït el suport de la Generalitat de Catalunya, de l'Obra Cultural de l'Alguer i de l'Ajuntament d'aquesta ciutat per la realitzacio d'aquesta trobada. Així mateix ha fet extensiu l'agraiment a tots els professors i alumnes de les escoles participants. Amorós ha remarcat que el progrés en el món és conseqüència de l'educacio i la tecnologia. «L'escola és una peça fonamental i els mestres i professors són la clau per a transmetre l'estimació al país i a la llengua», ha afegit. Finalment, Marco Tedde, Síndic de l'Alguer ha agraït la presència de tots el joves de parla catalana i ha ofert l'Alguer com a seu per a futures trobades. Durant 4 dies, fins el 12 de novembre, 300 estudiants d’arreu dels països de llengua catalana, s'han interrelacionat i per mitjà del diàleg i la convivència, han reflexionat sobre la situació actual de la llengua, fent propostes per incrementar-ne l’ús, tant en l’àmbit privat com en el públic amb el lema “Viure en català” que vol dir comunicar-se, pensar, sentir, treballar, estimar, divertir-se, estudiar... en català. La societat de la informació; les noves onades migratòries; un món cada vegada més globalitzat i molts d'altres factors plantegen nous desafiaments en l'us social de la nostra llengua. Quina posició hem de prendre davant d’aquesta realitat? Quina és la situació de la llengua catalana als diferents territoris? Què proposarem per incrementar-ne l’ús? Aquestes i d’altres qüestions s'han tractat amb experts en diferents ponències i taules rodones. Acció Escolar del Congrés de Cultura Catalana (AECCC) organitza des de l’any 1978 la Campanya “el país a l’escola” amb l’objectiu d’estimular els infants i joves en el coneixement de la història i de les tradicions catalanes per mitjà d’activitats lúdiques i vivències de caire participatiu.
|
|
|

