|
Red
16 novembre 2005
Premi internacional Josep Maria Batista i Roca a l'alguerés Vito Loi
Al 2001 el premi era estat assignat a un altre alguerés Dott. Antoni Nughes, capellà, històric, cultor de la nostra llengua, Director de l'Escola de Alguerés “P. Scanu”, cap redactor del periòdic “L'Alguer” i Director dels Béns Culturals de la Diòcesi de l'Alguer i Bosa
![]()
L’ALGUER - Dijous 17 i divendres 18 de novembre a Barcelona se tenguerà la cerimònia per la consigna del premi internacional Josep Maria Batista i Roca, que l'I.P.E.C.C., (Institut de Projecció Exterior de la Cultura Catalana), assigna cada any a deu personalitats que al món han treballat per la promoció i valorització de la llengua catalana. El premi arribat a la XVIIa edició, vol recordar i donar homenatge a Josep Maria Batista i Roca, il•lustre personatge, gran intel•lectual, etnòleg, històric i polític nat a Barcelona, i figura simbòlica del nacionalisme català. El premi sostengut del Departament de Presidència, Cultura e Governació de la Generalitat de Catalunya, ha premiat persones amb un alt perfil cultural, artístic, polític i social que en Europa, i també en altres països de altres continents fins a d'Oceània, han treballat per valoritzar el patrimoni lingüístic, artístic i cultural del Països Catalans. Entre els premiats d’enguany hi ha personalitats que venen de l'Argentina, d'Occitània, Xile, Itàlia, Hongria, Equador, Alemanya i Grècia, i entre ellos l'alguerés Vito Loi, President de l'Obra Cultural de l'Alguer. La comissió dels jurats, formada de personatges prestigiosos del món polític i cultural de Catalunya, han assenyat el premi a Vito Loi per haver amb coherència i determinació, per un temps així llong treballat en favor de la llengua i de la cultura catalana algueresa, i promovent sempre les relacions entra tots els països de llengua catalana. El premi, donat al president, és també un reconeixement a tots els socis de l'Obra Cultural de l'Alguer, que amb la Presidència de Vito Loi, han portat l'Associació a prestigiosos reconeixements a nivell internacional. Vito Loi serà present a retirar el premi, acompanyat als actes de una numerosa representança de amics i socis de l'Associació. Al 2001 el premi era estat assignat a un altre alguerés Dott. Antoni Nughes, capellà, històric, cultor de la nostra llengua, Director de l'Escola de Alguerés “P. Scanu”, cap redactor del periòdic “L'Alguer” i Director dels Béns Culturals de la Diòcesi de l'Alguer i Bosa.
|
|
|

