|
Red
23 gennaio 2006
Conferència permanent de les minories lingüístiques d'Itàlia
A representar la comunitat catalana de l’Alguer és estat nominat el Dr. Carlo Sechi, Director de l’Obra Cultural l’Alguer, administrador públic de oltres 25 anys i profund coneixedor de la problemàtica de les minories d'Itàlia i d’Europa. Membre del Consell de Presidència del Confemili, és l’home que ha seguit pas a pas la llei de tutela de les minories
![]()
L’ALGUER - Dimecres 25 de gener a Roma a la seu del Ministeri dels Afers Regionals s'insidiarà la conferència permanent de les minories lingüístiques d'Itàlia. La conferència, volguda i instituïda de la Presidència del Consell dels Ministres, serà presidia del Ministre als Afers Regionals i és composta dels directors dels departiments dels ministeris: Reformes Institucionals, Afers Interiors, Afers Exteriors, Economia i Finances, Pública Instrucció, Universitat i Comunicacions. Faran part e la conferència dos representants de l’A.N.C.I. (Municipis d’Itàlia), dos de l’U.P.I. (Províncies d'Itàlia, dos de les regions d'Itàlia i dos representants del Confemili, (Comitat Federatiu Minories Lingüístiques d'Itàlia). Faran part també de la conferència en qualitat de membres efectius, un representant de cada minoria lingüística d'Itàlia. A representar la comunitat catalana de l’Alguer és estat nominat el Dr. Carlo Sechi, Director de l’Obra Cultural l’Alguer, administrador públic de oltres 25 anys i profund coneixedor de la problemàtica de les minories d'Itàlia i d’Europa. Membre del Consell de Presidència del Confemili, és l’home que ha seguit pas a pas la llei de tutela de les minories. De la conferència, en rapresentancia de la comunitat sarda, farà part també el Dr. Giuseppe Corongiu, dirigent del Municipi de Quartu S. Elena i consulent de la Secretaria General de la Regió Sardenya. A l’ordre del dia de dimecres 25 de gener li és l’insediament de la conferència i la predisposició de la primera bozza de programa d’activitats. La conferència permanent “Minories Lingüístiques i Govern” és estrada instituïda per un monitoratge de totes les activitats a tutela de les llengües de minoria, i per una més concreta aplicació de la llei 482, després de sis anys de la sua aprovació.
|
|
|

